Implanty zębów

Czym są implanty stomatologiczne?

Jednym z najbardziej cenionych rozwiązań pozwalających na uzupełnienie braków zębowych jest implant zębowy. Coraz więcej pacjentów decyduje się na to rozwiązanie, ze względu na liczne zalety jakie oferuje. Wymieniać je można właściwie bez końca. Przede wszystkim nie maskuje on braku zębowego, lecz odtwarza naturalnie wyglądający zdrowy ząb pacjenta.

Implant zębowy, to tytanowa śruba, która zostaje wszczepiona w kość pacjenta. Pełni rolę korzenia zęba do którego mocowana jest korona zęba. W przypadku prawidłowego wszczepienia implantu, powodzenie jego przyjęcia jest blisko 100%-owe. Dodatkowo przy prawidłowej higienie jamy ustnej, implant zęba może służyć pacjentowi do końca życia.

Jak wygląda proces wszczepienia implantu zęba?

Proces ten możemy zasadniczo podzielić na kilka części:

• Pierwszą jest wizyta konsultacyjna u lekarza, który przeprowadza diagnostykę (opieramy się na badaniach TK) i po wywiadzie lekarskim dobiera najlepszą metodę leczenia do pacjenta.
  • Następnie zostaje wszczepiony implant zęba. Zabieg jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym i jest mniej inwazyjny niż usunięcie zęba.
  • Po tygodniu odbywa się wizyta kontrolna, na której dentysta weryfikuje przebieg przyjmowania się implantu.
  • Po kilku miesiącach od wszczepienia implantu, przeprowadzana jest wizyta na której następuje założenie śrub gojących, które wymodelują dziąsło pacjenta.
  • Kilka tygodni później do implantu dentysta mocuje łącznik i pobierane są wyciski pod ostateczną pracę protetyczną.
  • Ostatnim etapem jest przymocowanie pracy protetycznej.

Czy każdy może przystąpić do leczenia implantologicznego?

Niemal każda zdrowa osoba nie powinna mieć przeciwwskazań do rozpoczęcia leczenia implantologicznego. Pacjenci muszą natomiast posiadać przed przystąpieniem do zabiegu wystarczającą ilość kości oraz zdrowe dziąsła i przyzębie. Stan zdrowia jamy ustnej pacjenta jest weryfikowany przez naszych ekspertów podczas pierwszej wizyty konsultacyjnej, a pacjent otrzymuje kompleksowy plan leczenia.

Na co wpływają braki zębowe?

• jedzenie – na skutek braków w uzębieniu pojawiają się problemy z gryzieniem i przeżuwaniem pokarmów oraz kłopoty z przyswajaniem niezbędnych wartości odżywczych,
  • dykcja – braki w uzębieniu znacznie pogarszają wymowę. Pacjenci borykający się z bezzębiem mówią mniej wyraźnie,
  • wygląd – braki w uzębieniu powodują zaburzenia twarzoczaszki, która zatraca swój naturalny wygląd. Problemem wśród Pacjentów jest też dyskomfort psychiczny wynikający z braku możliwości swobodnego uśmiechania się,
  • bóle głowy i kręgosłupa – choć pozornie kręgosłup nie ma związku z zębami, braki w uzębieniu mogą prowadzić do powstawania objawów bołowych w jego obrębie oraz regularnych bólów głowy.
  •

Zdrowie zębów ma wpływ nie tylko na stan jamy ustnej, ale również na zdrowie całego organizmu.

Rodzaje braków zębowych:

• pojedyncze braki – najczęściej występują u Pacjentów do 35. roku życia, a ich przyczyną mogą być między innymi urazy mechaniczne. Często pojedyncze braki są ignorowane, zwłaszcza jeśli występują w mało widocznym miejscu. Warto jednak pamiętać, że poza stopniowym zanikiem kości, który ma miejsce w chwili, gdy kość pacjenta nie ma obciążenia, dodatkowo zęby sąsiadujące zaczynają się stopniowo przesuwać w stronę powstałej luki zębowej. W efekcie może to doprowadzić do powstania wad ortodontycznych i trudności z podjęciem leczenia implantologicznego w przyszłości,
  • brak kilku zębów – w przypadku braku kilku zębów sąsiadujących skutecznym rozwiązaniem może okazać się wykonanie mostu na implantach. W takim przypadku umieszczamy implanty na brzegach luki, która powstała po utracie zębów. Następnie zostają one połączone prawidłowo przygotowanym mostem protetycznym, który jest zamocowany do wszczepionych implantów zębowych.Mostem zębowym nazywamy kilka połączonych ze sobą koron zębowych, które składają się na całość wypełniającą braki w uzębieniu. Są one wykonywane z porcelany i dopasowywane indywidualnie do każdego Pacjenta w laboratorium protetycznym.
  • bezzębie – zazwyczaj dotyka Pacjentów powyżej 50. roku życia, ale może przydarzyć się także w młodszym wieku. W przypadku bezzębia pacjent ma możliwość skorzystania z protezy ruchomej lub protezy stałej osadzonej na implantach.

Proteza zębowa na implantach jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które są zmęczone używaniem protezy ruchomej. Stała proteza na implantach pełni taką samą funkcję jak stałe zęby Pacjenta. Dzięki temu można spożywać ulubione potrawy bez obaw, że proteza zacznie się ruszać bądź wypadnie np. podczas śmiechu, jedzenia czy kichania. Proteza na implantach to rozwiązanie stałe i bardzo skuteczne. Praktycznie w 95% przypadków możemy wykonać skuteczne leczenie implantologiczne bez konieczności jego powtarzania.

Zalety implantów.

Najważniejszy jest komfort psychiczny wynikający z posiadania pełnego uzębienia i brak kłopotów, które niejednokrotnie mają pacjenci korzystający z klasycznej protezy (wypadanie i ruchomość protezy). Dodatkową korzyścią jest przywrócenie prawidłowej funkcji żucia, brak zaniku kości i poprawa estetyki twarzy, która znacząco zmienia swój kształt w wyniku utraty zębów. Należy również pamiętać, że stan zdrowia jamy ustnej ma duży wpływ nie tylko na zdrowie zębów, ale całego organizmu. Dodatkowymi korzyściami są możliwość odtworzenia pełnej funkcjonalności jamy ustnej czy zachowanie estetyki twarzy. Zalet wynikających z posiadania implantu jest jednak znacznie więcej. Implant jest najlepszym aktualnie rozwiązaniem protetycznym, a dobrze wszczepiony z powodzeniem zastępuje własny ząb.

Zapisz się teraz na konsultację. Zadzwoń pod nr tel.: +48 604 990 815. Nasza recepcjonistka dobierze dogodną godzinę Twojej wizyty.

1. Jakie są zalety leczenia implantologicznego?

Korzyści z przeprowadzenia leczenia implantologicznego jest bardzo wiele. Oto najważniejsze z jego zalet:

• implanty zębowe mogą praktycznie w 100% zastąpić zęby stałe,
  • leczenie implantologiczne pozwala przywrócić prawidłową funkcjonalność jamy ustnej oraz estetykę twarzy,
  • implant zapobiega zanikowi kości, postępującemu na skutek braków zębowych.
2. Czy wszczepienie implantu jest bolesne?
3. Ile trwa wszczepienie implantu?
4. Czy są przeciwwskazania do wprowadzenie implantów?
5. Jakie są szanse na prawidłowe przyjęcie implantu?

.